sobota 6. října 2012

Alain de Botton: Náboženství pro ateisty (logrmagazin.cz)



Ve středu 3. října 2012 vyšla v nakladatelství Kniha Zlín také elektronická verze publikace Náboženství pro ateisty, která je tak deset měsíců po tištěné knize dostupná i pro majitele čteček. Při této příležitosti se na stránkách časopisu Lógr objevila elektronická verze mojí recenze ze začátku února s názvem Sekta pro ateisty. Není to přitom první recenze knihy z tohoto nakladatelství, kterou jsem pro tento časopis napsal: už loni v listopadu jste zde mohli narazit na můj text ke knize Vývoj života od biochemika Nicka Lanea.

Recenze byla původně publikována v pátém čísle tištěného časopisu, tato elektronická verze se od ní ale výrazně odlišuje. Částečně kvůli mé rozvolněné pracovní morálce a částečně díky omylu se v tištěném časopise totiž objevila nesprávná verze mého textu, která mi hned po odevzdání připadala tak špatná, že jsem na druhý den musel požádat o možnost zásadním způsobem ji ještě během dne přepracovat. Právě k této správné a přepracované verzi se nyní dostanete alespoň na webu časopisu.

Původní verzi recenze z papírového vydání dnes pokládám za pozoruhodnou kuriozitku a musím se přiznat, že kdykoliv si na ni vzpomenu, cítím docela příjemnou směs škodolibé radosti a studu z toho, že jediný text, který mi kdy vyšel na papíře je zároveň pravděpodobně mým nejhorším textem vůbec. Po tom, co mi nejlepší kamarád moji recenzi v časopise ukázal jsem měl ale z celé věci mnohem negativnější dojem. Časopis mi tenkrát předal venku u řeky Bečvy, kde jsme s jeho manželkou právě dostavěli hrázku s mlýnkem a já jsem se na cestě domů přistihl při tom, že si všímám, kde jsou na silnici železné poklopy a že dokonce přemýšlím, kterým směrem bych se asi tak musel dát, abych se do naší ulice dostal kanalizačním systémem.

Nakonec dodám, že Filip Tvrdý se de Bottonovi věnoval už na konci ledna a to v článku V centru Londýna má vyrůst chrám ateismu, který rozhodně patří k jedněm z jeho nejlepších. K jeho obsahu snad stačí říct to, že se zaměřuje zejména na de Bottonovův TEDtalk a je otagovaný štítkem „magoři“. Pro pravidelné čtenáře je pak hotovou lahůdkou zejména poslední odstavec textu a to nejen díky Filipově vtípku týkajícího se návštěvy Fidela Castra ve Vatikánu, který je podle mého názoru opravdovou klasikou.

EDIT: Na recenzi v Lógru odkazoval Jan Hanousek v blogpostu Čím nás podle de Bottona může náboženství obohatit.

1 komentář:

  1. Ahoj, jmenuji se "ALLIE REYNA" Jsem z USA. Byl jsem ženatý 7 let s Rubenem. Věci začaly být ošklivé a téměř pokaždé jsme měli boje a argumenty. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto úžasnému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme. co úžasný zázrak udělala Baba Egbe pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte Babu Egbe nyní prostřednictvím jeho e-mailu: babaegbetemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818

    OdpovědětVymazat